"Hari minggu yang lalu, bawa awek tengok citer hantu"..hahaha. Saja nak nyanyi lagu Senario sebagai intro entry ni. Tapi memang ada kaitan pun dengan hujung minggu aku yang lepas..

Aku pernah cerita dulu dalam entry yang lepas-lepas pasal "bini" no. 2 kesayangan aku telah dirampok dan "bini" 1st aku dicederakan. Sejak dari hari tu, secara tak langsung telah menimbulkan azam baru pada aku untuk mencari pengganti "bini" no. 2 aku tu. Yelah..nak berkabung lama-lama pun tak guna juga..

Jadi aku telah membuat satu perjalanan "24jam" bermula dari jumaat lepas ke Temasek. Tujuan utama memang untuk melamar tuan puteri Sterling yang diam di Serangoon. Nak kata perjalanan ke sana tu takde la mencabar sangat. Paling2 idak pun halangan dari hulubalang kastam Tanah Melayu & Temasek di pintu masuk Tuas. Berjaya jejak kaki di tanah besar yang pernah dijejaki oleh Parameswara ni tepat jam 6.30am. Tempat landing, Jalan Sultan (Beach road). Sempat jugak bas aku tu lalu tepi kasino baru yang tengah buat kat tepi laut tu. Tempat yang bakal penuh dengan orang melayu dari tanah melayu (pasal kat puncak Gunung Ulu Kali tu orang melayu tak boleh masuk kan? hehehe).

Setelah diajar cara-cara menggunakan perkhidmatan awam oleh Otai Besar Yishun, Deaf dan dibawa sarapan kat area 24 jam Mall Mustafa (sempat lagi beli dvd Ketika Cinta Bertasbih. Harga masa Pesta Buku itu ari sampai RM 50 sekeping. Bapak mahal), terus aku ke istana hinggap tuan puteri di Serangoon dan mengadap Maharaja untuk tujuan merisik dan berbincang wang hantaran. Kat sini ada sorang lagi Otai Besar yang bawak aku mengadap maharaja. Otai Besar Woodlands, Royhan (dia takde blog la pulak). Kalau harap aku sorang silap2 sampai ke Batam aku..hahaha.

Selesai urusan wang hantaran akhirnya tuan puteri selamat dalam dakapan. Otai Besar Woodlands kemudian bawak aku pergi Mall Peninsular pulak. Katanya mall ni banyak kedai-kedai barang muzik dan harga dia pun boleh tahan murah (serius dah tukar matawang tanah melayu pun masih murah). Sempat aku beli strap & strap lock untuk tuan puteri aku ni..hehehe. Dari Peninsular kemudian kami terus ke Jalan Sultan (Beach road) untuk santapan tengahari aka beli tiket bas.

Jam 1.30pm aku dah ada dalam bas bersama-sama tuan puteri dan bersedia meninggalkan Temasek. Memang terlepek aku dalam bas. Dengan tak mandi dari malam, badan pulak berlengas satu macam. Tapi aku puas. Akhirnya tuan puteri sudah dalam genggaman..hahaha. Pukul 8.15pm aku dah sampai Puduraya setelah sangkut hampir sejam kat Sg. Besi angkara hulubalang-hulubalang Jang yang mengamuk nak masuk stadium (malam final Piala F.A daaa).

So sekarang masa untuk melihat samada tuan puteri punya performance boleh menandingi bekas bini no. 2 dulu..huhuhu. Khamis malam ni dan sabtu malam ni bakal menjawab segala pertanyaan..hahaha

Specs tuan puteri Sterling:

Swamp Ash Body
Maple neck
Rosewood fingerboard on BK and HB finishes and Maple fingerboard on NAT finish
21 frets
6 Bolt Music Man Designed Neck Joint
Music Man® Designed Humbucking Pickup
Music Man Designed 3 band Active Preamp
3 Way Switch for Series/Parallel combinations
Music Man® Designed Bridge w/ Stainless Steel Saddles
34" Scale
Open Gear Heavy Duty Tuners
Spoke Wheel Truss Rod Adjustment
Heavy Duty Gig Bag Included
Ernie Ball Bass Strings: .045, .065, .080, .100, .130
Nut Width: 45mm (1.77")
Natural, Black, Honeyburst

Nak tengok gambar,