1. Hari ni (26 Ogos 2008) adalah hari pesta untuk Permatang pauh. Semua orang tau benda tu. Keputusannya? Tunggu je la malam karang. Harap-harap untuk jumlah pengundi seramai 58,000++, keputusan pengundian tak perlu la sampai nak diumumkan ketika TV3 Nightlines..

2. En. Anon dah mula menyukai blog aku. Puncanya? Mungkin posting aku yang agak berbaur "tidak patriotisme". Sampaikan KL Blues Festival pun turut menjadi mangsa.. Dahsyat..hehee. Untuk makluman melayu uitm, aku bukan ahli PAS tapi AHLI UMNO yang bernombor 0348++++. Ko ahli apa? Ooo..lupa. Ko terikat dengan AUKU 174. Tak boleh menyertai parti politik. Takpe. habiskan dulu pembelajaran ko eh?

3. Makin lama aku baca blog yang menyiarkan pendapat berkenaan kuota bukan melayu di UiTM, makin ramai yang aku tengok komen tak guna akal. Siap petik perlembagaan lagi tu (Perkara 153)..huhuhu. Tapi takde lak yang nak petik ayat-ayat al-quran lak kan?

4. Kalau kita lalu depan UiTM Shah Alam, ikut pintu depan, kita akan nampak satu billboard depan air terjun "juta-juta" yang jadi kontroversi tahun lepas tu tertulis "UiTM hak Orang Melayu". Fuh.. Dah ada puak2 lak yang declare UiTM hak melayu. Apa jadi dengan kaum bumiputra yang lain? Kadazan, Murut, Bidayuh, Siam, Orang Asli, Kelabit dan lain2. Kenapa diketepikan hak dorang?

5. Band aku tersingkir daripada satu pertandingan BOTB hasil kelemahan pihak urusetia yang hanya menghubungi aku pada hari yang sama pertandingan bakal berlangsung (lagi 2 jam sebelum pertandingan dimulakan untuk lebih spesifik. Ketika rancangan Top Gear di NTV7). Dan pihak urusetia tu pulak adalah daripada Agensi Kerajaan. Sangat profesional tindakan dorang ni kan? Aku suka.. Kau pun suka? Untuk makluman aku sendiri adalah kakitangan kerajaan. (Tak heran banyak orang kerajaan ni takde akal kan? Kaki dengan tangan je yang ada..hahaha)

6. Rupa-rupanya baru aku tau, aku berkongsi tarikh lahir (tarikh je..bukan tahun) dengan ramai selebriti. Antaranya Tim Burton, Claudia Schiffer dan juga MAWI..WORLD! hahaha.

7. Ramadhan makin hampir, mari kita buang yang keruh, ambil yang jernih. Mana tahu ini ramadhan kita yang terakhir?