Isnin, 20 September 2010

Telephantasm...

Selamat hari raya semua. Maaf zahir & batin. Agak panjang juga aku bercuti untuk raya tahun ni. Bukan pergi mana pun, lepak rumah saja..hahaha

Raya tahun ni ada perkara yang membuatkan aku excited tak tentu hala. Tak pernah-pernah aku gunakan kad kredit (adik aku punya) untuk membeli edisi pre-sale tapi kali ni memang aku tak boleh tahan..huhuhu

Ya..Soundgarden muncul kembali dengan Telephantasm. Ini merupakan rilisan terkini mereka selepas Down On The Upside (DOTU) dan juga selepas kembalinya mereka daripada pergaduhan yang cukup lama. Akhirnya baik Thayil mahupun Cornell menolak segala ego mereka dan kembali menjilat ludah masing-masing dan sanggup bersatu kembali di dalam sebuah kumpulan. Untuk makluman, merekalah band pertama dari Seattle yang berjaya menandatangani kontrak dengan major label (dari Sub Pop ke A&M Records) sebelum diikuti dengan Nirvana, Pearl Jam, Alice In Chains dan sebagainya. Kiranya kalau mereka tak buka jalan sign dengan major label, agaknya Nirvana masih ada lagi kot (tapi tak terkenal la macam sekarang..hahaha).

Walaupun ini adalah sebuah album kompilasi, bukan album baru tapi aku rasa cukup berjaya menaikkan perasaan teruja aku untuk menunggu hasil "terkini" mereka. Ialah, sampai sanggup beli versi pre-sale kat amazon.com. Dengan gambar-gambar terkini mereka perform bersama, apa lagi yang lebih best melainkan nak dengar balik jeritan Cornell mengiringi solo penuh berserabut Thayill, bassline merapu Shepherd dan juga ketukan off beat Cameron..fuh!

(gambar diambil dari Obefiend)

Apapun, marilah kita bersama-sama menunggu detik 28 September ni untuk melihat Telephantasm memasuki pasaran dunia (Malaysia aku tak pasti). Dan pastikan yang tulen!


Sedikit pasal bola.

Clash Of The Titans (??) malam tadi antara team aku (Liverpool) bertemu Setan Merah (Manchester United). 3-2 di Old Trafford. Memang aku tak sangka Berbatov boleh hatrik malam tadi. Tapi memang aku agak kecewa dengan pertahanan Liverpool. Walaupun pada mulanya aku gembira Lucas Leiva tak main, tapi dengan meletakkan Skrtel sebagai last-man menggantikan Agger, aku agak kurang berkenan. Pasal kecenderungan Skrtel untuk bertahan berbanding Agger yang berkebolehan untuk menjaringkan gol (Agger ada iras-iras Hyypia ketika muda..hahaha). Tapi nak buat macamana, bak kata Faroukh Bulsara the show must go on. Dan aku tetap bersama Liverpool walau macamana najisnya dorang main..huhuhuu

Diambil dari sini

YNWA!

8 ulasan:

berteromber berkata...

good entertaining game semalam...
dan terbukti the best team won...heheh...

Kaboi Tanduk berkata...

reunion show Soundgarden kat Showbox aritu antara yg paling best selepas reunion Pink Floyd kat Live8 dulu..

salam terjah..hehe

zan berkata...

berteromber..
dah rezeki team lu malam tadi..huhuhu

kaboi tanduk..
showbox? konsert ke ape? ko dapat tengok ke? dem!

matakucing berkata...

ko bli duluxe nyer ker..dem

Kaboi Tanduk berkata...

heh..dapat tengok kat youtube je..showbox tu tempat first dorg buat reunion show..

deaf-angel berkata...

macam gini baru true fan..
sekali2 berkorban sampai pre-order lagik..

Soundgarden awal tahun depan main festival kat Australia tapi sedihnye bukan Maiden nye soundwave festival.

ko harap2 je la dorang landing kat KL or Spore buat gig

[ a D D y ] berkata...

YNWA

zan berkata...

mk..
dem jugak! hahaha

kaboi..
oo..ok nanti aku check kat Youtube

deaf..
takde la true mana beb..tapi pasal dorang ni antara influence aku dalam music, tu yang lain macam punya excited tu..:)

[aDDy hA|KAL]

yup bro..our bloods are Reds! hahaha

BARBARIK PENTAS KERAS – PENUTUP MELAZATKAN UNTUK TAHUN 2022

Ura-ura untuk mengadakan konsert ini sudahpun sampai ke telinga aku sejak sebelum PM DS Ismail Sabri umumkan negara memasuki fasa pra-pand...