Khamis, 29 Mei 2008

Kuat tak Merah?

p/s: Entri bakar darah..haha

Masa aku sekolah rendah dulu, rumah sukan dibahagikan mengikut kelas. Kuning untuk kelas Anggerik, Hijau untuk kelas Mawar, Biru untuk kelas Cempaka dan Merah untuk kelas Dahlia. Oleh kerana aku didalam kelas Dahlia, secara automatik aku dimasukkan dalam rumah sukan "Merah". Rumah sukan aku pada masa tu tak la kuat sangat. Masa aku darjah 4, budak-budak darjah 6 yang banyak menonjolkan rumah Merah ni dalam BolaSepak. Cuma masa aku darjah 6, kami menjadi johan dalam acara tarik tali. Kuat tak Merah?

Masa aku sekolah menengah, aku ada 3 sesi sekolah. Mula2 form 1-form 2, aku di Kajang. Masa ni aku dimasukkan ke rumah Hijau. Tukar rumah sukan la pulak. Tak cool..haha. Rumah Merah masa ni dekat sekolah aku tersangat kuat sehinggakan rumah-rumah sukan yang lain terpaksa membuat satu "pakatan" untuk menjatuhkan rumah Merah ketika hari sukan tetapi gagal. Kuat tak Merah?

Kenangan aku masa kecik bila tengok tv ialah bila tengok siaran sukan pasal bola. Masa tu aku cukup suka dengan 2 team. Satu team pakai baju belang biru putih dekat Itali (Napoli FC) dan satu lagi pakai jersi merah, striker mamat negro tinggi dengan sorang lagi misai tebal. Memang aku cukup taksub dengan dua team tu lebih-lebih lagi yang pakai jersi merah. Kuat tak Merah?

Masa aku form 4 ('96), aku dapat sekolah asrama penuh (SBP). Masa tu final F.A Cup dan masa tu blok kami dipecah 2. Yang sokong team "Merah" pergi blok A dan yang sokong team "setan" blok B. Tak payah kasi tau la aku blok mana dan untuk pertama kali aku dapat tengom aksi2 "poyo" penyokong pasukan "setan" bila dorang menang waktu tu.

Sampai sekarang aku masih lagi menyokong pasukan "Merah" yang aku cukup suka masa aku kecik dulu dan sehingga sekarang aku sentiasa dikelilingi penyokong poyo "setan" dan "meriam". Tapi seingat aku dulu tak pernah aku dengar ada antara orang yang aku kenal yang sokong "Biru Betul", cuma bila tokey itik plastik datang kasi duit untung berniaga itik kat dorang, baru la aku nampak ramai yang sokong pasukan ni. Tak boleh ke dorang ni pun di cop "poyo"?..haha

Apa-apa pun, aku sentiasa menyokong pasukan "Merah" aku walaupun dorang tak pernah menang EPL lagi. One sweet day baby..one sweet day...

When you walk through a storm
Hold your head up high
And don't be afraid of the dark
At the end of the storm
Is a golden sky
And the sweet silver song of a lark

Walk on through the wind
Walk on through the rain
Tho' your dreams be tossed and blown
Walk on, walk on
With hope in your heart
And you'll never walk alone
You'll never walk alone


2 ulasan:

deaf-angel berkata...

aku kena admit.. You'll Never Walk Alone bila fans Liverpool nyanyi.. bulu roma ternaik siak.

zan berkata...

Teringat bila Istanbul 2005, final Champion League vs Milan, Liverpudlian seawal separuh masa kedua dah nyanyi lagu ni..bergema Istanbul n the rest are history..

BARBARIK PENTAS KERAS – PENUTUP MELAZATKAN UNTUK TAHUN 2022

Ura-ura untuk mengadakan konsert ini sudahpun sampai ke telinga aku sejak sebelum PM DS Ismail Sabri umumkan negara memasuki fasa pra-pand...