Semenjak parlimen bubar sampai la ke hari "buang kertas dalam peti lutsinar", aktiviti aku agak sibuk terutama waktu malam. Dilantik memegang portfolio penolong s/u Pusat Daerah Mengundi memang agak memenatkan walaupun takde kerja yang nak dibuat sebenarnya..hahaha. Ye la, walaupun kerja takde, tapi kedatangan ke bilik gerakan kena dipastikan penuh tiap2 malam walau hanya untuk minum kopi. Kedatangan di ambil tu..

Pilih & Raya kali ni seperti juga macam yang lepas-lepas, macam ulangan lagu yang selalu keluar waktu-waktu ni gak. Didominasi oleh parti "tu" merangkap parti yang melantik aku sebagai s/u tu..haha. Cuma kali ni kami bertambah advance dengan secara terang-terangan berkempen secara terus dalam peti tv. Agak terkejut gak aku pasal pendekatan macam ni tak de sebelum-sebelum ni (tolak tepi kempen2 dalam warta berita. Cerita lain).

Jauh dalam hati aku, aku teringin nak tengok jumlah pembangkang bertambah dalam Parlimen & DUN. Bukan apa, kengkadang aku tengok pembuat dasar ni macam syok sendiri. Ye la..takde sapa nak tegur / lawan cadangan dorang kan? Kurang2 nanti, akan ada la suara2 yang memperjuangkan nasib orang2 "gomen" nanti..hahaha