Festival Jazz.. Pak Arab



Hujung minggu ni insyaallah aku akan ke Pulau Pinang, layan festival jazz dekat sana dengan member aku. Hotel pun dah tempah dekat Georgetown (walaupun venue festival dekat batu feringghi) tapi tak jauh sangat kan?

Aku beli tiket festival ni dekat Rock Corner Subang Parade hari Ahad lepas. Dalam aku tengah tunggu mamat tu print tiket, dia leh buat muka tekanan depan aku. Siap dengan espressi fizikal lagi. Aku tanya la kenapa ni? Dia kata dia stress pasal tokey kedai tu suruh bukak lagu2 "Guitar Relaxing" sepanjang hari. Kata tokey dia, pak2 arab suka lagu2 macam ni n lagu2 tu boleh tarik minat dorang untuk singgah masuk kedai dia.. Huhuu.

Aku sebelum2 ni memang ada terbaca pasal perlumbaan negara kita ni untuk memancing pak2 arab ni supaya melancong ke sini. Tapi aku tak sangka pulak sampai macam ni sekali seriusnya sampai nak pasang lagu latar dalam kedai pun kena ikut citarasa dorang gak.. Dah la jalan bukit bintang tu dah macam jalan2 dekat Arab sana. Siap buat taman untuk diorang lepak. Nampaknya sekali lagi rakyat Bolehland akan mengalah untuk diorang ni.. Orang kita kan terkenal dengan budaya menghormati tetamu? hehe

p/s: Tak silap aku, orang kita zaman2 60-70an dulu pun memang macam ada sikap hormat "giler2" kat dorang ni kan? Konon2 keturunan nabi..hmm

TOTO datang Malaysia..yeay!

Tarikh di atas aku dapat dari website rasmi TOTO..http://toto99.com. TOTO nak turun Malaysia? Arghh.. memang tak boleh nak dilepaskan. Antara band pujaan ni..adus.. Akhirnya dapat jugak aku tengok steve lukather, bobby kimball, simon phillips, david paich, mike porcaro n greg phillinganes secara live. Apa lagi orang kampung? Pakat2 kumpul duit oi.. Toto..I'll be over you...hahhaa

All I wanna do when I wake up in the morning is see your eyes
Rosanna, Rosanna
I never thought that a girl like you could ever care for me, Rosanna

All I wanna do in the middle of the evening is hold you tight
Rosanna, Rosanna
I didn't know you were looking for more than I could ever be

Not quite a year since she went away, Rosanna yeah
Now she's gone and I have to say
Meet you all the way, meet you all the way, Rosanna yeah
Meet you all the way, meet you all the way, Rosanna yeah

I can see your face still shining through the window on the other side
Rosanna, Rosanna
I didn't know that a girl like you could make me feel so sad, Rosanna

All I wanna tell you is now you'll never ever have to compromise
Rosanna, Rosanna
I never thought that losing you could ever hurt so bad

Meet you all the way, meet you all the way, Rosanna yeah
Meet you all the way, meet you all the way, Rosanna yeah

Goodbye Boys!

(gambar tidak membayangkan maksud tajuk, sekadar lambang espressi)
(sumber gambar : tak ingat)

Semalam hari terakhir bos aku dekat pejabat. Orang ibu pejabat dah tarik dia balik sana..alasan HQ perlukan orang berpengalaman untuk urus hal-hal pejabat. Dalam hati aku sebenarnya ada rasa terkilan dengan cara pengurusan ni.

Dulu sebekum masuk kerja, memang macam2 aku dengar orang kutuk pasal kerajaan (dan kutukan tu berlanjutan sampai sekarang). Tapi bila aku dah kerja dengan kerajaan, aku ada tanam satu sikap untuk sekurang-kurangnya membetulkan atau memadamkan 2-3 kutukan tu(tak tau la samada aku dah berjaya atau belum..)

Tapi pertukaran bos aku ni membuat aku terpikir, ape yang orang2 atas ni buat. Macam takde akal pun ye gak. FYI, bos aku ni baru setahun ditukarkan ke pejabat aku ni dari Pahang. Dan dalam masa setahun ni, macam2 benda dan perubahan yang dia buat yang aku nampak memang positif. Masalah disiplin dia alert, kewangan pejabat pun dia amik berat. Dan satu yang buat aku memang senang deengan dia ni pasal dia ni aku tengok orang yang berprinsip. Memang susah aku nak jumpa orang2 yang berprinsip sekarang ni lebih2 lagi yang bekerja dalam kerajaan dan memegang jawatan tinggi dan kuasa..

Lepas tu yang lagi membuatkan aku geram, bos aku ni mempunyai seorang anak yang "istimewa" atau dalam istilah sekarang ni OKU. Anak dia ni sekarang ni bersekolah dekat sekolah istimewa dekat area Klang. Tapi orang2 atasan dekat HQ aku tu macam tak pikir betapa susahnya nak uruskan hal anak yang "istimewa" ni, hal sekolah dia..bukan boleh bersekolah dekat sekolah biasa macam orang lain.

Tapi aku tau..aku menyalak macam mana pun, bos aku tetap akan tukar jugak. Aku kerja pun bukan untuk dia, untuk negara(haha..statement acah2). Jadi aku harap segalanya akan menjadi lebih baik pada masa2 mendatang. Teringat antara tulisan2 yang aku pernah baca dekat tandas asrama sekolah dulu.."Down Falls Good Guys"

I used to be such a sweet, sweet thing
Until they got a hold of me
I opened doors for little old ladies
I helped the blind to see
I got no friends cause they read the papers
They cant be seen with me and I'm getting shot down
And Im feeling mean
No more mister nice guy
No more mister clean
No more mister nice guy
They say he's sick , he's obscene
I got no friends cause they read the papers
They cant be seen with me and I'm getting shot down
And I'm feeling mean
My dog bit me on leg today
My cat clawed my eye
My moms been thrown out of society circle
My dads had to hide
I went to church incognito
When everybody rose, the reserved smith
He recognized me
Punched me in the nose

(music & lyrics : alice cooper)